extrovert's
ENTRY TWITER FACEBOOK INSTAGRAM
mereka berubah
Monday 8 February 2016 • Monday, February 08, 2016 • 0 comments


aku mungkin talented dalam bidang penulisan. tapi aku tak talented dalam control feeling aku as human... HAMBA ALLAH.

bila tulis blog time perasaan tengah frust menonggeng, hati berkecai seribu retakan, aku rasa apa yang aku tulis ni hidup.... i mean, tulisan ni hidup.. seolah-olah bawak aku ke dunia realiti....

manusia boleh berubah...
dalam sekelip mata, dalam jangka masa yang singkat, dalam jangka masa yang panjang.... bila fikirkan balik, memang sakit bila manusia berubah... tapi apakan daya, kita bukan malaikat untuk diorang stay dengan kita and kita bukannya Allah nak aturkan hati diorang....

sakit tak sakit la dalam harungi kehidupan as manusia ni... memang ada perangai macam haram, ada perangai yang bajet malaikat, tapi jetjet je... and ada yang baik, tapi tikam belakang.. aada yg baik, sanggup stay dengan kita walau apa pun dugaan yang kita hadapi....

for those yang dah pergi, terima kasih bagi aku senyum, dugaan dan kenangan...
for those yang masih stay, terima kasih bagi aku senyum and sanggup teruskan  buat memori sama-sama!

its 2016...
jangan peliklah bila ada yang pergi, terus pergi. ada yang pergi, datang balik... manusia zaman sekarang kebanyakannya ada mentaliti yang kolot. fikiran yang entah ape ape... bila fikir pasal diorang yang suka-suka datang, suka-suka pergi ni... buat runsing kepala weh! kenapa? takut hilang orang yang kau sayang? takpayah la weh, dia buat kau macam sampah tapi kau tatang dia macam minyak yang penuh...
kau korban lah apepun untuk orang yang aku cop sebagai "suka-suka" ni.. diorang takkan hargai pon weh, diorang anggap kau ni tempat diorang lepaskan bosan.. bila ada yg lain, lupa la kita... tapi kalau aku, bagi peluang and tetap dengan senyuman walaupun dalam hati retak seribu.. diorang takkan faham kau...  kau je kene faham diorang.... tetiba aku rasa buang masa weh ada dengan orang yang "suka-suka" ni..

dengan keadaan aku yang dah hampir sebulan sakit, rasa nak pergi jauh-jauh.. rasa nak pergi tinggalkan semua orang... yelah, aku ada pon, macam aku takda.. bila perlu je baru cari aku.. bile bosan je baru cari aku... ingat weh, EVEN KAU KAYA JUTAWAN MALAYSIA SEKALIPUN, kau tak boleh beli kehidupan seseorang tau.. once Allah dah amek nyawa dia, they will go, forever... and masatu orang yang "suka-suka" ni, barulah nak menyesal ke apa ke... menyesal lah, tapi memang takda guna! takda harapan dan takda peluang, padan muka aku ucapkan.

pesanan:
"bila aku dah meninggal, jangan terhegeh-hegeh duduk dekat depan kubur aku, menangis. bagitau aku kau sayang aku, bagitau aku kau menyesal, merayu suruh aku hidup balik sebab semua dah terlambat... tak payah bagitau aku bende yang sepatutnya kau bagitau aku waktu aku hidup."

one day..
orang yang "suka-suka" ni, akan cari orang yang dia dah pijak macam sampah... dia yang kau abaikan, tapi dia yang paling kesah pasal kau.. dia yang jauh dari sempurna, tapi try HARD nk jadi sempurna untuk kau.. dia yang selalu spend masa dia untuk kau, tapi kau jarang ada masa untuk dia... dia yang terus senyum, saat kau sakiti dia... dia yang selalu maafkan kau, time kau terus ulang bende yang sama... dia yang cinta kan kau, tapi kau siasiakan perasaan sayang tu...
DAN KAU... akan sedar semua bende tu, bila kau hilang dia......

tapi bagi aku.... takde yang sia sia bila aku ditemukan dgn "suka-suka" ni... bagi aku, Allah yang hadirkan diorang... untuk belajar, atau mengajar... untuk sesaat, ataupun selamanya... untuk jadi bahagian terpenting, ataupun just biasa-biasa je.. akan tetapi.. tetaplah jadi terbaik saat tu... just... buat something tu dengan ikhlas, walaupun tak jadi dgn apa yg diinginkan.... takda yang sia-sia... sebab Allah yang temukan.... apapun yang menunggu kau dekat depan, jangan pernah menysal kenal diri aku...

"memang belum terlewat untuk travel. tapi aku sarankan, travel la selagi muda! travel la selagi nyawa dikandung badan, dan travel la selagi SINGLE!"
chaw, nak travel pergi england setahun!

ops, lupa nak wish something kat orang "suka-suka" ni. ha ni wish dia.
PERGI MAMPOS!


PASTFUTURE
Teacher Ayuni
AYUNI KJ 99's
To; Nazdmi

"Aku tawarkan dua syarat untuk memiliki hatiku; halalkan atau tinggalkan"

FOLLOWERS


UPDATE STATUS

>>syurga aku, mak abah ❤
date : NOW
at:10 am


>> 3 nov 99
date : 12/12/12
at: 12pm


>>sedih? cari Allah. dia selalu ada.
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • dottttttt
  • bye 2015.
  • pilihan
  • sistersssss
  • permainan?
  • feeling lah bro.
  • kehidupan
  • pernah?
  • Sincerely, me.
  • Jodoh rahsia Allah, bro :)

  • CREDIT SECTION

    Coding basecode by: Afiqah
    Edit template by: Izyanyancinnamon
    Owner blog: Your name
    Best view:Mozilla firefox
    Others:(♥♥)

    Remember!!dont remove this section!!