extrovert's
ENTRY TWITER FACEBOOK INSTAGRAM
duniawi
Monday 25 April 2016 • Monday, April 25, 2016 • 0 comments


Dunia ni, susah.
Dunia ni, rumit.
Dunia ni, payah.
Dunia ni, bahagia.
DUNIAWI.

Kadang kadang
Rasa menyesal kenal orang. Rasa bersalah buat orang terasa. Rasa bahagia tengok orang lain bahagia. Tapi hati terluka, sakit. Hancur. Berkecai. Jutaan retakan. Apa? Sakit? Ya sakit.

Memang sakit bila kau dah mula sayang seseorang.
Memang sakit bila kau dah mula percaya seseorang.
Memang sakit bila kau dah mula beri hati pada seseorang.
Memang sakit bila kau ikhlas, tapi dipermain. Diperbodoh.
DUNIAWI.

APA? Diorang fikir kita ni boneka. Macam budak budak, berimaginasi bila bosan dengan boneka. Bonekakah aku? Tanya diri kau sebelum kau tanya orang lain.
Tanya diri kau "aku layan orang macam boneka ke sampai aku dilayan seperti boneka?"
This is dunia.
What you gave, you'll get it back guys!
Apa? Makan dalam? Tak berapa.
Kau tanam dalam hati
"Selagi Allah ada. Selagi dunia ni berputar. Selagi tu aku tak takut."

Kita anggap dia macam cahaya yang menyinari kita. Tapi dia? Ibarat matahari. Bercahaya pada masa tertentu. Tapi hilang, dengan gelap malam.
Keep playing with someone's heart. Keep hurting somone. WHAT THE FUCK?!
Whts their problem actually? Aku rasa.  Rasa la kan. Yang jenis mainkan hati orang ni, diorang sebenarnya. Lebih senang kalau aku cop sebagai orang gila. Ada otak, tapi takpakai. Buat kerja bodoh. Sebagai contoh, mainkan perasaan orang yang ikhlas. Percaya kata kata manusia, tanpa selidik. Bodoh.

What ego?
Ego is controlling yourself?
 Nice, youre now destroying yourself. CONGRATULATIONS!
Please. Dont keep your ego up. Ego is not the choice for being choosen to settle down your problem with him/her okay. Dont let your ego control yourself.
Sakit kan berhadapan dengan ego ni? Sakit. (But not as sick as broken heart)
Kau ingat ni. Harini kau mungkin menang dengan ego. Tapi suatu hari nanti kau akan kalah dengan rindu.
Dont worry, kifarah from Allah has no deadline bro ;)
DUNIAWI.

As one big girl la.
Aku nak beri sikit pendapat berkaitan hati dan perasaan seorang perempuan..
Perempuan ni.
Hati dia lembut.
Kenapa aku cakap hati perempuan lembut? Sekasar manapun seorang perempuan, sifat keibuan dalam diri diorang tetap ada. Kau marah la macammana pun, hati perempuan la satu satunya hati yang senang memafkan.
Mudah menangis.
Diorang ni gembeng. (Bukan semua.) kadang kadang kau tersalah cakap sikit je. Msti nak menangis, euw gembeng. Aku pon gembeng, but depends on how they treat me.
Tak suka dipaksa.
Okay diorang jenis tak suka jawab soalan yang diorang malas nak jawab contohnya, bila dipaksa. Please. Kadang kadang perempuan ni taksuka nak ikut kehendak someone. We have our own life and character okay. Jangan sampai perempuan yang selalu kene paksa ni malas nak layan korang yang jenis tak faham bahasa.

I think itu je pendapat yang aku boleh keluarkan. See ya next time guys!

Lots of love,
yünn cantik lawa


PASTFUTURE
Teacher Ayuni
AYUNI KJ 99's
To; Nazdmi

"Aku tawarkan dua syarat untuk memiliki hatiku; halalkan atau tinggalkan"

FOLLOWERS


UPDATE STATUS

>>syurga aku, mak abah ❤
date : NOW
at:10 am


>> 3 nov 99
date : 12/12/12
at: 12pm


>>sedih? cari Allah. dia selalu ada.
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • study, be thankful
  • dengan senyuman
  • mereka berubah
  • dottttttt
  • bye 2015.
  • pilihan
  • sistersssss
  • permainan?
  • feeling lah bro.
  • kehidupan

  • CREDIT SECTION

    Coding basecode by: Afiqah
    Edit template by: Izyanyancinnamon
    Owner blog: Your name
    Best view:Mozilla firefox
    Others:(♥♥)

    Remember!!dont remove this section!!